Näe de är JAG som betsämmer!

HAHA skrattretande gäster jag hade igår. Ska föröska lägga upp en kortfattande dialog om hur cp gästerna var.

Ett 20 år kalas väntar på babbel. In kommer en hel släkt på 20 pers som har förbeställt mat och så.

Evelina tar drickabeställning och inser ganska fort att detta kommer bli en hård kväll.

En kille, antagligen han som fyllde 20 var redan lite salongsberusad.

En tjej beställer tre tequila ber mig att ge en av dem till killen, Killen beställer sedan ytterliggare två tequila som han häver i sig. Evelina märker att killen är nu allt för påverkad, då han redan har druckit massa öl också.
En tjej ber mig ge en till tequila som hon tidigare beställt till killen:
Jag: Nej tyvärr han får vänta en stund med drickandet till han har nyktrat till lite.
jag går iväg med tomma flaskor i handen. När jag 2 minuter senare kommer in i rummet där de sitter ser jag att denna tjej har gett killen tequilan trotts jag sa att han inte skulle ha mera. Jag går fram till tjejen;
Jag: Jag sa ju till dig att han inte skulle ha något mera på ett tag.
Gästen: Hånler och säger Men de är ju jag som bestämmer.
jag halvargt säger tillbaka: Nej här är det jag som betsämmer.
Maten kommer de gapar visslar och beteer sig allmänt illa.
Killen som är allt för berusad kommer fram till baren ter ggr på raken och förösker beställa, trotts att jag redan första gången sa till honom att han inte får någonting mera. Jag ser honom gå in till en av tjejena och ger henne pengar. Hon kommer fram och säger:
Gäst: En Kaffe Karlsson tack.
jag: Tyvärr jag såg att han gav dig pengar och han får ingenting mera.
Jag går in till rummet och ser att någon som beställt en drink har gett den till honom, alla vet klart och tydligt att han är allt för full. Jag tar drinken ur handen på honom och ropar ut:
Jag: Vems är denna drink? En tjej räcker upp handen. Jag ger henne drinken och säger till henne:
- ja detta är din drink och han ska inte ha något mera och de vet ni också. Så de är DIN!
Killen ropar ut: JÄVLA SUBBA!

Jag förklara för dem att killen är allt för berusad kommer de en kontrollant åker restaurangen dit och blir av med tillståndet för servering av alkohol. Och jag blir troligtvis av med jobbet. Jag säger även att de är inte för att vara elak utan jag följer bara reglerna.

VILKA IDIOTISKA GÄSTER. alla i serveringen plus köket var irriterade på dem.

Ibland vill jag bara skjuta mina gäster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0